پیشنهاد 5 کانال یوتیوب فارسی

یوتیوب فارسی چی ببینم؟

پیشنهاد کانال یوتیوب فارسی

بین شبکه‌های اجتماعی مختلف یوتیوب اون اپلیکیشنی نیست که مثل اینستاگرام و توییتر دم به دقیقه باز بشه و اسکرول کنیم تا چند تا پست و استوری ببینیم. ولی همین یکی دو سال اخیر تولید محتوا در یوتیوب فارسی خیلی توسعه پیدا کرده، متنوع‌تر شده و برای محتوای آموزشی، اخبار، سرگرمی و چیزهای دیگه میشه کلی محتوای فارسی دیدنی پیدا کرد.

نویسنده: گیتی عاصمی

 کانال یوتیوب بی‌پلاس تقریبا یک سال و نیمه که فعال و مرتب داره ویدیو منتشر می‌کنه. گاهی همین کنجکاوی‌های پادکست بی‌پلاس در مورد کتاب‌ها، موضوعات‌شون و نویسنده‌ها توی یوتیوب ادامه دار میشه و گاهی هم ویدیوهایی منتشر میشه از موضوع جدید و کنجکاوی‌های تازه. احتمالا خیلی‌ها که این یادداشت رو می‌خونید کانال یوتیوب بی‌پلاس رو می‌شناسید و اگر نه پیشنهاد می‌کنم حتما بهش سر بزنید و سابسکرایب کنید؛ برای شما که با کنجکاوی‌های بی‌پلاس آشنا هستید حرف جذاب کم نداره.

حالا در این یادداشت هدف معرفی کانال یوتیوب بی‌پلاس نیست. قراره پنج تا کانال یوتیوب فارسی دیگه رو معرفی کنم که ممکنه برای شما هم ویدیوهای تماشایی یا حتی کارآمد داشته باشه.

مثل پیشنهادهای پادکست فارسی، این پست هم دنباله‌دار خواهد بود. شما هم اگر پیشنهادی از یوتیوب فارسی داشتید همین جا کامنت بگذارید که با هم بیشتر کنجکاوی کنیم و بیشتر یاد بگیریم.

 

کانال یوتیوب بزرگراه

کانال یوتیوب بزرگراه

همون تیم تولید محتوای وبسایت بزرگراه هستند که شعار اصلی‌شون هست: با بزرگراه در مسیر پیشرفت و ارتقای شخصی قرار بگیرید. در کانال یوتیوب بزرگراه از آموزش نرم افزارهای کاربردی میشه ویدیو پیدا کرد تا تکنیک‌ها و روش‌های افزایش بهره‌وری. مثل تکنیک پومودورو چه جوری کار می‌کنه، تقویم‌های دیجیتال چه کمکی به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ما می‌کنند و موضوع‌های دیگه که پیشنهاد می‌کنم اگر توسعه فردی برای شما جذابه یا دنبال یادگرفتن تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف هستید برای این که کیفیت کار و زندگی‌تون رو تغییر بدید سری به کانال یوتیوب بزرگراه بزنید.

 

کانال یوتیوب دیپ پادکست

کانال یوتیوب دیپ پادکستدیپ پادکست الان یکی از پرطرفدارترین کانال‌های تاریخی یوتیوب فارسی به حساب میاد. برخوردش با تاریخ خیلی مفصل و پر از جزئیاته. گاهی یک موضوع در چند ویدیوی 30 تا 40 دقیقه‌ای تعریف میشه که برای طرفدارهای ویدیوهای تاریخی و کنجکاوی با سفر در زمان می‌تونه خیلی جذاب باشه. در مورد شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ جهان هم در دیپ پادکست صحبت میشه و اتفاقا از پرطرفدارترین‌های این کانال هم هست. تا امروز که این پست رو می‌نویسم ویدیوی زندگی‌نامه‌ی حسن صباح خداوند الموت از همه ویدیوهای دیپ پادکست بیشتر دیده شده.

 

کانال یوتیوب سیاکولی

کانال یوتیوب سیاکولیهر چی از زیبایی ویدیوهای سیاکولی بگم کمه. مستندهایی بسیار تماشایی که همیشه پای غذا هم در میونه. میشه گفت به طور کلی دو مدل ویدیو داره کانال یوتیوب سیاکولی، یکی اون‌هایی که روایت در سکوت زندگی روستاییه. چرا می‌گم در سکوت؟ چون هیچ نریشن و توصیف اضافه‌ای در کار نیست، دوربین از یک گوشه داره زندگی در جریان رو بهمون نشون میده. یک مدل ویدیو هم اون‌هایی که داخل آشپزخونه‌ی آدم‌هاست. می‌تونم بگم این دومی روایت همون غذاهای روستاییه که داره توی آشپزخونه‌های امروزی و شهری درست میشه. سیاکولی در تعریف ویدیوهای خودش نوشته: زمان بر مزه‌ها می‌گذرد و آنها را به خاطره‌ای عزیز تبدیل می‌کند. قصه‌های آشپزخانه، قصه‌های عجیبی‌ست. روایت اندوه و شادی آدمی که به خورد جان غذاها رفته است. سیاکولی راوی همین قصه‌ها و دست‌هایی است که خاطره ساختند.

 

کانال یوتیوب اسکیل وید

کانال یوتیوب اسکیل وید

تقریبا هر چیزی که برای تولید و انتشار محتوا در یوتیوب نیاز دارید در کانال یوتیوب اسکیل وید هست. اگر همین الان یوتیوبر هستید یا قصدش رو دارید احتمالا این کانال رو می‌شناسید. آموزش‌هایی در مورد ساخت ویدیو، ادیت فیلم و گرافیک، درآمد از یوتیوب، تکنیک‌هایی برای جذب مخاطب بیشتر و حتی مرور اخبار و تغییرات در پلتفرم یوتیوب چیزهاییه که کانال اسکیل وید ازش صحبت می‌کنه.

 

 

کانال یوتیوب چراز

کانال یوتیوب اقتصادی چرازپیشنهاد پادکست اقتصادی یکی از سوال‌هاییه که ما زیاد باهاش مواجه می‌شیم و نشون میده کنجکاوی‌های مالی و اقتصادی خیلی زیاده و خوبه که در محتوای فارسی بهش پاسخ داده بشه. کانال یوتیوب چراز رو اگر بخوام خیلی خلاصه معرفی کنم میگم یک کانال یوتیوب که با زبان ساده و در ویدیوهایی کوتاه جواب سوال‌های معمولی و درگیری‌های اقتصادی روزمره رو میده.

از حذف ارز 4200 تومانی، قیمت بنزین، واردات گوشی و ماشین و پراید و موضوع‌هایی که مربوط به شرایط امروز اقتصاد ما توی ایرانه تا کنجکاوی‌های مالی سربازی و بازنشستگی و آب و برق مجانی که همیشه یا حداقل چند دهه است در جریانه. اگر براتون جالبه بدونید وسط این همه ویدیوی اقتصادی و پولی توجه مخاطب یوتیوب فارسی بیشتر به کدوم موضوع جلب شده باید بگم بله درسته حرف از پرایده: داستان پراید آلمان.

 

_________________________
تصویر اصلی یادداشت کاریه از @vmxhu

بیشتر کنجکاوی کنیم
پیشنهاد پادکست فارسی درباره کتاب
معرفی پادکست‌ فارسی کتاب و خلاصه کتاب (قسمت اول)

این روزها اگر در جستجوی پادکست فارسی معرفی کتاب باشید، تعداد گزینه‌هایی که احتمالا نظرتون رو جلب کنه چندان کم بیشتر بخوانید

معرفی پادکست انگلیسی درباره کتاب
معرفی چند پادکست پرطرفدار کتاب به زبان انگلیسی

اگر اهل شنیدن پادکست‌های انگلیسی باشیم چیزی که خیلی به چشم‌مون میاد تنوع موضوعی محتواست. مثلا درباره کتاب می‌شه از بیشتر بخوانید

تاریخ فقط تاریخ جنگ‌ها نیست
پیشنهاد برای کسانی که تاریخ دوست ندارند اما دوست دارند از گذشته بدانند

تاریخ رو معمولاً روی یک نقشه‌ی بزرگ می‌خونیم. داستان کشورها و جنگها و شاهان و فرماندهان و آدمهای مهم و بیشتر بخوانید

5 نظر برای “پیشنهاد 5 کانال یوتیوب فارسی

  1. بهتر نبود کانالهایی که معرفی کردی اسمشون رو با فتحه و کسره یا انگلیسیش رو میذاشتین مثلا
    کانال “چراز” که هرچقدر سرچ میکنی چیزی پیدا نمیشه تا زمانیکه تایپ کنی” choraz”

    1. هادی جان هم تصویر مربوط به هر کانال و هم اسمشون که توی عنوان هر قسمت اومده به کانال یوتیوبشون لینک شده و راحت می‌تونی با کلیک وارد صفحه‌شون بشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *